Ads 468x60px

Pages

pondelok 10. marca 2014

Raj v Anglicku

Weston-Super-Mare, Bristol



Kto nebol v Bristole a jeho okolí, nevie aké krásne môže byť Anglicko. Nádherná príroda, nádherné prístavy, nádherné všetko za podmienky, že svieti slnko. Mal som to šťastie zažiť Bristol a okolie práve keď sa na mňa slniečko usmievalo. Stretol som sa so sestričkou, ktorá dlhšiu dobu pracuje v Anglicku a spravil si nádherný nedeľný deň v okolí Bristolu. 


Weston-super-Mare je malé mesto neďaleko Bristolu. Ani by som nepovedal, že som v Anglicku ale niekde na pobreží Andalúzii. Nedeľa presne ako má byť. Kľud, pokoj, krásne počasie, dobrá spoločnosť. Čo viac môžeme chcieť? Cestou naspäť sme navštívili múzeum vrtuľníkov. Pre ľudí, ktorí sa o túto problematiku zaujímajú to bol raj na zemi. Videl som tu napríklad vrtuľník Bell UH-1 "Huey", ktorý používali američania počas bojov vo Vietname či Kórei. Našiel som tu aj ruský bojový vrtulník Mi-24, ktorý ste mohli vidieť v Rambovi III keď Johna prenasledoval jeden z ruských tankov v plnej výzbroji.

Pôvodný plán návštevy Bristolu bol 2 týždenný pobyt na bio farme. Počas týchto 2 týždňov som chcel pracovať prostredníctvom organizácie WWOOF ako dobrovolník. Pomáhať na farme a popritom sa učiť angličtinu. Nakoniec mi to nejak nevyšlo a rozhodol som sa miesto kopania zemiakov tráviť čas v Anglicku iným spôsobom. Moje cesty smerovali do mesta Rushdan. Malé mesto v Midlands oblasti časť Northamtonshire čiže oblasti Northamtonshého grófstva. V tomto meste býva moja sestra u ktorej ostanem pár dní a vyskúšam nejaké alternatívne aktivity, ktoré mi umožnia sa aspoň trošku zdokonaliť vo svetovom jazyku. 

Hneď na druhý deň som strávil krásny deň v Rushdane s prechádzkou v miestnom parku a prehliadkov mesta. Bolo mi umožnené pracovať alebo lepšie napísané stráviť deň ako závozník s rodeným angličanom. Celý deň som sa snažil konverzovať a popri tom pomáhať pri nakladaní a vykladaní nábytku z dodávky. Súčasťou práce bol aj malý výlet do Londyna. Šofér bol riadny fanúšik Tottenham Hotspurt. Údajne mal potetované plecia znakmi tohto Londýnskeho veľko klubu.
Každopádne hodnotím tento deň ako fantastický. Stretol som počas dňa viacej angličanov s ktorými som mal možnosť komunikovať a tú prácu čo som musel za tento jazykový luxus urobiť nebol problém spraviť. 



Cestovateľské rady

V Anglicku miesto výrazu pohár piva používajú výraz pinta piva. Alebo len krátko chcem pintu. Tým sa pri objednávaní hneď čašníkovi vyselektuje, kto je cudzinec a kto rodený.




0 comments:

Zverejnenie komentára

 
Blogger Templates