Ads 468x60px

Pages

sobota 8. marca 2014

Mesto Robina Hooda

Nottingham


Ráno som sa zobudil za účasti mohutného dažďa, ktorý klepal na okno mojej izby v Manchestri.
Konečne správne anglické počasie ako sa patrí. Zmenil som dnes plán a miesto mesta Leeds som namieril do Nottingamu. Mesto známeho zbojníka Robina Hooda. Kedže toto bolo prvé mesto kde som vopred nemal rezervovaný hostel, musel som popremýšlať čo spravím s batožinou. S dvadsatimipiatimi kilami navyšse sa veľmi ťažko užíva deň prehliadkou mesta. Skúsil som to hneď v prvom hoteli čo som našiel, že sa opýtam či by mi nepostrážili kompletnú batožinu. Najlepšie zadarmo a tak na celý deň :) Stala sa mi však nepríjemná vec. Nebol to vlastne hotel ale len študenský hostel, ktorý fungoval tak, že dnu a von sa človek dostane len cez kľúč. To som ale zistil až potom, ako som sa ocitol náhodne dnu. Akurát vychádzali študenti z hostela a ja som popri nich vkĺzol dnu. No ale potom nie a nie dostať sa von. Našťastie niekto práve vychádzal, takže tento problém som nemusel nijak komplikovane riešiť. Batožinu som si nakoniec odložil na autobusovej stanici v zamykacej skrinke.

Ľahší a plný sily som to namieril na hrad šerifa z Nottinghamu. Úhlavného nepriateľa slávneho Robina z Lockshay(Robin Hood). Výhľad na celé mesto, múzeum so starovekými vecami z čias Robina Hooda a nádherná farebná, starostlivo upravovaná záhrada mi spravili krásny zážitok. Nottingham je preslávený aj 1000 ročným dubom. Ten si teda pamätá aj mladého Robina. Zvyšný čas som už len tak ledabolo putoval po meste a preplietal sa okolo miestnych občanov.

Slniečko svietilo ale mne bolo akosi stále zima na moju plešinu. Niektorí ľudia chodili v krátkom tričku a ja som musel v čiapke a zimnej bunde budiť jasný dojem cudzinca. Ani za svet si čiapku dole nechcem dať. Proste mi je zima. 

Anglický jazyk sa mení podľa mesta v ktorom som. Je veľmi ťažké rozumieť rodeným anglomanom. Chcelo by to dlhšie obdobie v tejto krajine. Rozprávať sa každý deň a byť čo najviac s ľuďmi. Mne sa to zatiaľ darí.  


Cestovateľské rady

Batožinu je možné odložiť na autobusovej alebo vlakovej stanici do "lockera". Box do, ktorého sa hodia mince a na 24 hodín je skrinka Vaša. Takéto boxy som videl aj v nákupných centrách. 

0 comments:

Zverejnenie komentára

 
Blogger Templates