Ads 468x60px

Pages

nedeľa 16. marca 2014

Druhé hlavné mesto Anglicka

Birmingham



Musím priznať, že o tomto meste som nemal ani šajnu. Vôbec som ho nepoznal a ani nevedel, že je to druhé najväčšie mesto Anglicka. Jediné čo som vedel je to, že toto mesto nehrá v Premier League a to je tak všetko. Mám vážne nedostatky v oblasti geografie či histórie Anglicka. Nevedel som, že tu žije viacej než milión obyvateľov. Každopádne ľudí tu bolo naozaj ako maku. Metropolitné mesto s ľuďmi od výmyslu sveta. Dosť ma prekvapilo koľko tu žije Arabov a zahalených Arabiek. 21 percent ľudí v tomto meste vyznáva islam, takže nebolo čudné keď som v centre mesta natrafil na modliacich sa moslimov kľačiacich na vankúšiku, smerujúcich na východ, odriekavajúcich nejaké pre mňa nezrozumiteľné slová. 


Mesto bolo v druhej svetovej vojne zbombardované Nemeckom ale po toľkých rokoch tu už nie je ani náznak po tomto strašnom čine. Prvýkrát som v Anglicku videl naše obľúbené "činžiaky". Vysoké budovy slúžiace ako byty pre ľudí žijúcich v blízkosti mesta. Tiež som mal možnosť navštíviť nádhernú stavbu navrhnutú českým architektom Jánom Kaplickým. Budova dnes slúži ako obrovské moderné nákupné centrum. Nájdete v ňom všetko čo pre svoj život potrebujete ale aj to čo nepotrebujete :) Je len na Vás, koľko času mienite obetovať na nákupy a hlavne peňazí. Nákupné centrum vyzeralo veľmi futuristiky a mal som pocit, že interiér nákupného centra je skôr vesmírna loď.


Čo ma ale najviac dostalo bola verejná knižnica. Obrovská nová, moderná knižnica v strede mesta. Musí tu byť radosť čítať aj keď väčšina ľudí sem chodí kôli internetovému pripojeniu ako knižkám. Prípadne si posedieť v knižničnej kaviarni tak ako som to spravil aj ja. Výhľad zo strechy knižnice na celé mesto stál za to. Zvyšok dňa som strávil v nákupných centrách a uspokojil svoje materiálne potreby.



Cestovateľské rady

V celom Anglicku, či už sa jedná o vlakový transport alebo autobusový platí to, že lístok z bodu A do bodu B má rôznu cenu vzhľadom na čas cestovania. Lístok v čase najväčšej špičky stojí viacej ako v čase peak off . Ranná špička je zvyčajne medzi 7:00 - 9:00 a poobedňajšia medzi 16:00 - 18:00. Medzi týmto časom (peak off) je možné kupovať cestovný lístok lacnejšie (30-40 percent). Odporúčam preto ako turista cestovať v časoch mimo špičiek, čiže v čase peak off.

0 comments:

Zverejnenie komentára

 
Blogger Templates