Ads 468x60px

Pages

štvrtok 13. marca 2014

Mesto s univerzitou s najvačším počtom nobelových cien

Cambridge

Univerzitné mesto preslávene po celom svete. To bol cieľ dnešnej cesty.  Do Cambridgu som prišiel za rannej hmly okolo 7:00. Pravá anglická nefalšovaná hmla. Nevidel som na 30 metrov. Na dnes hlásili pekne počasie takže mi neostávalo nič iné než vyčkať studenú, hustú hmlu v meskej kaviarni. Prečítal som azda všetky noviny, ktoré boli k dispozícii. Konečne som sa dočkal, 9:00 hmla sa stratila a ja môžeš vychutnávať mesto múdrosti. 

Prechádzam univerzitu za univerzitou a snažím sa dostať dnu. Všetko prísne strážené. Napokon sa do nádvoria kráľovskej univerzity dostanem ako votrelec. Tvárim sa, že som študent no len čo vytiahnem kameru, už je pri mne vrátnik a doprevádza ma von z areálu. Čo to som stihol natočiť ale aspoň som sa nadýchal "inteligentného" vzduchu. 



Univerzity, internáty a školské strediská sú vlastne každé o sebe jedným starodávnym hradom. Architektúra sa tu zachovala z čias králov a princezien. Prvá noha študenta vstúpila na pôdu univerzity pred viac než 800 rokmi. Architektúra sa menila v meste len minimálne. O to je to krajšie, pôvabnejšie a dobovejšie. Čo mňa velmi prekvapilo, že v meste som stretol viacej aziatov ako angličanov, ale asi je to pochopiteľne, keďže v meste je veľmi veľa jazykových škôl. Mesto vlastní ohromné množstvo parkov, kde si človek môže spraviť svoju vlastnú pohodu. Ideálne podmienky na štúdium.

Cestovateľské rady


V Cambridge som využil autobusovú linku X5, ktorá je známa po celom anglicku. Kožené sedadlá, zadarmo internet a to všetko za veľmi dobrú cenu. Využil som túto linku miesto vlaku pri ceste naspäť do Rushdanu. 



0 comments:

Zverejnenie komentára

 
Blogger Templates