Ads 468x60px

Pages

štvrtok 6. marca 2014

Anglická futbalová mekka

Manchester a Old Trafford


Druhý deň je na rade Old Trafford. Okrajová štvrť veľkého mesta Manchester. Bydlisko najslávnejšieho klubu s najvačším počtom fanúšikov na svete Manchester United. Zakúpil som si túru po štadióne a športovom múzeu. Bolo to niečo podobné ako v Barcelone akurát na vyššej profesionálnejšej úrovni. Štadión prekrásny, história neuveriteľná a hlavne ľudia oddaní klubu. Každý zamestnanec klubu, či to bol vrátnik, sprievodca, alebo predavač v obchode mal svoj oblek s kravatou v klubovej farbe. Úplne profesionálny prístup na každej úrovni. Sedel som v šatni na mieste kde sa prezliekal David Backham alebo Eric Cantona a dokonca som sedel na striedačke Sira Alexa Fergasona. Trochu som mu tam naprdel aby v nedeľňajšom zápase si na mňa spomenul ked budú hrať snajbližší zápas. Pridávam nejaké pikošky, ktoré som si zapamatal z prednášky počas túry. Štadión sleduje 125 kamier, ktoré slúžia na identifikáciu každého fanúšika čo príde na zápas. Ďalších 25 kamier sleduje futbalový zápas. Manchester ako prvý klub na svete založil vlastnú televíznu stanicu, ktorá sa venuje iba svojemu klubu. Od tréningov A mužstva až po zápasy mládežníckych kategórií. Prepracovaná je i infraštruktúra, riadenie dopravy až po ľahký prístup vozíčkarov k ihrisku, stávkovanie zápasov počas duelu či samotné občerstvenie fanúšikov. Na štadióne má každý sektor  odelenie lekárov a vlastnú policajnú stanicu.

Mesto Manchester je veľmi bohaté vďaka rozvynutému priemyslu. Bohužiaľ je to cítiť aj na stavbe mesta. Preplnené, preľudnené, znečistené mesto plné smogu. Je to síce mesto príležitosti a businesu ale pôsobil na mna príliš pochmúrne a hekticky. Hodnotil by som to záverečnou vetou. Liverpool sa mi zapáčil na prvý pohľad, na Manchester by som si musel zvykať. 

Na jeho ochranu, strávil som v Manchestri len jednu noc takže na fundované hodnotenie nemám nárok. Mesto má veľa možností, ktoré som jednoducho nestihol objaviť z dôvodu nedostatku času a zlého anglického počasia. Raz sem možno ešte raz prídem na futbalový zápas Premier Ligy.


Cestovateľské rady

V celej Veľkej Británii funguje sieť hostelov YMA (Youth hostel association). Ak človek cestuje po anglicku ale nie len tam, zistil som, že táto sieť funguje na celom svete, je dobré vybaviť si členstvo a objednávať ubytovanie cez nich. Členstvo nestojí veľa cca 15 libier. Toto členstvo vám zabezpečí zľavy v hosteloch ako aj free internet. Ja som za internet musel platiť nemalé peniaze. Každopádne ubytovať sa dá aj bez členstva za rovnaké peniaze. Ide tu však o zľavy a dlhodobé výhody.

0 comments:

Zverejnenie komentára

 
Blogger Templates