Ads 468x60px

Pages

štvrtok 20. marca 2014

Nočný spoj

Amsterdam - Utrecht - Duisburg- Dortmund - Berlín - Praha



Amsterdam definitívne opúšťam, ostáva len otázka ako, akým dopravným prostriedkom. Prvé čo človeka napadne je letecky. Amsterdam je mesto kde chodí veľa turistov no aj napriek tomu len veľmi málo nízko nákladových letov sem zablúdi. V skutočnosti to znamená, že dostať sa odtiaľto letecky príde dosť draho. Letenky sa pohybovali od 250 euro vyšsie a to by bola pre mňa ekonomická sebevražda počnúcť skutočnostou, že to boli ceny bez batožiny. Moja Váži 25 kg a to je za príplatok plus treba rátať s výdavkami ako doprava na letisko atď. Pozeral som alternatívu letov Ryanair, ktoré letia z Eindhovenu ale po spočítaní nákladov to zase preskočilo hranicu 200 EUR. Začínam preto improvizovať cez poľskú Airolinku. Tam by som to mal cez dva lety a Varšavu čo bolo celkom fajn ale zas len do Budapešti a po prepočte sa dostávam opäť nad 200. 

Existuje tu ale ešte jedna možnosť. Splniť si dávny sen cestovať cez noc nočným vlakom po Európe. Takže som kupoval nočný lístok s rezerváciou smer Amsterdam --- Praha. Kupoval som to cez internet od spoločnosti BH čiže nemecké vlaky. Medlil som si pri tom ruky, keď som na nástupišti v Amsterdame videl tie krásne vlaky dvojposchodové. S klimatizáciou, koženými sedadlami, wifi či zásuvkami na sieť. Tešil som sa, že prežijem krásnu noc super vlaku a že 15 hodín mi prejde asi tak rýchlo ako keď sedím v práci za počítačom a mám ten úžasný deň keď sa mi chce naozaj pracovať. O to viac som bol sklamaný keď som uzrel klasický Česko-Slovenský tragáč hádam ešte zo 60 rokov. Fúúú, prvé 4 hodiny v pohode pokiaľ som mal vozeň sám. Prešiel som Ultrechtom, Duisburgom, Dusseldorfom. V Dortmunde to začalo. Nasáčkovali sa mi Nemci do kupéčka a už bolo po pohode. Zjavne podgurážení Dortmunskí fanúškovia. Mňa mali za Angličana, asi som tak pôsobil s mojou vyholenou lebkou a serióznym výzorom. V Berlíne vystúpili okolo štvrtej nad ránom a ja som to mohol do deviatej v kľude dospať až k príchodu do hlavného mesta Prahy.

Keďže v Prahe som bol už niekoľko krát a verím, že aj väčšina ľudí čo tento blog čítate, nebudem sa preto vyjadrovať ako je v Prahe, čo tam vidieť a podobne. Zvažoval som či tu neostanem jednu noc ale čert to ber. Do Prahy ešte 100 krát pôjdem. Ostalo mi posledných 20 EUR, ktoré som mal na cestu. Povedal som sǐ, že ich idem neľútostne investovať do seba. Dal som si predsavzatie, že mi nič nesmie ostať a že zamenené peniaze do poslednej koruny miniem. Scenár bol jasný. Kúpiť alebo utratiť peniaze za niečo čo by som si nikdy len tak nekúpil, prípadne by ma mrzelo :)  Prišiel som pod Orloj a kukám na tých ľudí. Orloj žije svojim životom len 10 minút pred a 5 po celej hodine. Inak si ho nikto nevšimne. Lenže ja som sa rozhodol vyčkať na celú hodinu vo veľkom štýle. Sadol som si oproti Orloju hneď v prvej krčme pod ním. Kto to tam pozná vie, že tam by si Slovák a Čech už určite nesadne. 100 stojácich ľudí a asi päť ľudí v reštaurácii pod Orlojom. Ja medzi nimi. Veľké pivo za 140 korún ale ten pocit :)

Po investovaní peňazí do seba som sa ešte prešiel mestom a zamieril na hlavnú stanicu odkiaľ som si kúpil lístok do Banskej Bystrice s prestupom v Žiline. Otom ako hodnotím celý výlet ešte napíšem ďalší článok. Každopádne bolo to nádherné dobrodružstvo, ktoré prajem každému zažiť.

Cestovateľské rady


Ak prídete do Prahy len za účelom prezretia centra a Váš príchod bude do hlavnej stanice železničnej, kupovať metro lístok si nemusíte. Do centra je to 7 minút peši. Keďže zámerne cestujem bez mapy a zatiaľ som ju na svojich cestách osobne nepotreboval nevedel som, že je to do centra tak blízko takže ostali mi zakúpené 2 lístky do metra. Kto chce, darujem mu ich.

PS

O tom ako cestovať po mestách bez mapy a bedekeru, či ako ušetriť na cestovaní napíšem budúci článok


0 comments:

Zverejnenie komentára

 
Blogger Templates