Ads 468x60px

Pages

sobota 28. júna 2014

Severná cesta Váhom



Prvé mesto modrej cesty Trnava


Z histórie jedno z najvýznamnejších miest Slovenska, ktoré určite nesmie chýbať v mojom filme. Doteraz som si pod Trnavou predstavil len fanúškov Spartaka a tvrdý prízvuk občanov mesta. Chyba ! Centrálna mestská časť je oddelená od zvyšku hradbami na východnej a západnej strane. Pri spoznávaní mesta som to samozrejme zachytil. Čo sa mi zdalo zvláštne bolo, že v parku hneď vedľa opevnenia skoro v 2 minútových intervaloch policajti plnili svoju vychádzkovú povinnosť. Človeka to civilizuje a nemá tak pokušenie zneužívať park na niečo, načo nebol určený. Záchody boli na každom kroku čo považujem za veľké plus pred inými európskymi mestami. V Barcelone toto bol veľký problém. Označenie malý Rím, ktoré toto mesto dostalo hlavne pre veľký počet kostolov, mi ponúklo výhľad z mestskej veže. Odporúčam sem ísť už len preto, že lístok na vežu dostanete od krásnych brigádničiek. Okrem toho získate inú predstavu o tomto slovenskom meste. Výhľad na malebné námestie je jedna z pých mesta.


Mesto módy – Laugarício – Trenčín


V tomto meste som v minulosti prežil pol roka v kolektíve úžasných ľudí. Na Trenčianskom hrade som za túto dobu bol minimálne 5x ale až posledná návšteva mi ukázala prečo máme byť na toto nádherné mesto hrdí. Asi jeden z najkrajších hradov na akom som bol. Za svoj cestovatelský život som absolvoval prehliadky nemeckých, rakúskych či anglických hradov ako Neuschwanstein, Sherwood  alebo Hohensalzburg či Budínský hrad. Náš hrad v tejto konkurencii určite neťahá za kratší koniec. Odporúčam sem prísť začiatkom leta, keď na hrade bývajú rôzne stredoveké akcie. Mal som to šťastie si cestu naplánovať práve v tom čase keď sa na hrad prišli pobaviť stredovekí rytieri, pôvabné princezničky a nechýbal ani majster kat od ktorého som dostal porciu vynikajúceho gulášu. 



Posledná zastávka bude v Žiline a Martine, kde ma okrem natáčania čaká aj sparťanský závod v blate a špine. Neviem sa dočkať :)

0 comments:

Zverejnenie komentára

 
Blogger Templates