Ads 468x60px

Pages

nedeľa 14. júna 2020

UTBB - prvý ročník z pohľadu PACERa

Taliani majú UTMB, bystričania vytvorili UTBB. Podujatie so vzdialenosťou 155km s prevýššením +6700m. Inými slovami ultra túra okolo Banskej Bystrice



Andrej Feik prišiel s nápadom spojiť bystrických bežcov s martinskými. Excelovský eliťák Mário Jánoš vytunoval Andrejov prvoplánový náčrt trasy do najmenších detailov. Potravinový proviant zabezpečený, podpora dohodnutá a dobrodružstvo mohlo začať. Priznám sa, veľkú pomocnú ruku som pri organizácii nepodal, ale niekedy sa človek jednoducho “zvezie” na dobre upečenom a naservírovanom podujatí. 






20:30
Také uvítanie u Žofovcou v Malachove na spoločnom predštartovom briefingu nemali ani bežci na UTMB v Taliansku (ľahko sa to píše, na UTMB som nikdy nebol). Príjemná atmosféra, dobrá nálada vo vzduchu a veľa, veľa dobrej kávy naznačovalo, že dnes to bude niečo opäť nádherné. Partia týpkov a sadomasochistov sa chystá v ústrety noci na svoj beh okolo Banskej Bystrice.

21:45
Na prázdne parkovisko Sliač dorážajú 3 plné auta nadržaných bežcov. Spoločné cikanie, fotenie a synchronizácia GPS signálu. Jedenásť bežcov a ani jeden si nezabudol čelovku. Divné.

22:00

Štart výpravy smer Sliač kúpele. Kilometer a pol a hneď prvá zastávka na prameni načerpať vajcovku do našich fliaš. Kúpeľní hostia chýbali a my strácame podporu divákov.

22:15
Nasleduje smer Lukavica a príjemné výhľady na vysvietené mestá a dediny. Počasie je vydarené letné. Nie veľmi teplo ani zima. Miestami našu účasť doprevádza letné mrholenie, ktoré je v celku príjmený spoločník. Za Bečovom v dialke nad Chochuľkou blesky. Nevieme identifikovať, či sa jedná o piatkovú laserovu šou na Hrochoti alebo je to ozaj búrka niekde v okolí Brezna. Uvidíme.

00:50
Na Hrochoti stretávame partiu podgurážených Hrochoťanov, ktorí nám silou mocou chcú ukázať kadiaľ máme ísť. Dopĺňame vodu v miestnom koryte a vyrážame do lesa.
Prechádzame Žiarec, kde nás chytá dážď. Zopár pádov na rozmočenej ceste, ale žiadne zdravotné straty. Nemať Andreja na čele pelotónu, tak sme stratení už na Veľkej Lúke, 5 kilometrov od štartu. Študovať mapu ste mohli niekoľko hodín, ale zorientovať sa v nočnej prírode chce skúsenosti a inštinkt "ultra predáka".

4:00
Začína sa brieždiť a my ani netušíme, že za pár minút zažijeme neskutočný východ slnka z Vepra a Hrbu. Všetkých nás to ráno po niekoľkých hodinách behu povzbudilo. Ak by sme to chceli takto naplánovať, určite by to nevyšlo.

5:00

Chata pod Hrbom, Žiabky a jedno zablúdenie tesne pred Predajnou. Tu stretávame staršiu pani, ktorá "venčí" v túto skorú hodinu svojho vnuka. Nechcel by som mať babku, s ktorou by som ako 5 ročný musle ísť do lesa v sobotu na prechádzku. Chudák chlapec.
Toto by bol môj skromný sumár cesty, ktorú som, ako PACER absolvoval. Bolo mi ľúto, že som už ďalej nemohol pokračovať s ozaj fantastickou partiou - Ultra bežeckou elitou stredoslovenska. Po pár hodinách som sa dopočul, že ich čakalo ešte veľké dobrodružstvo na hrebeni Nízkych tatier, ale to už tento článok nezachytil.


Touto cestou veľké ďakujem, že som sa mohol zúčastniť.











0 comments:

Zverejnenie komentára

 
Blogger Templates