Ads 468x60px

Pages

štvrtok 4. júna 2020

Obed na Borišove

Predpoveď počasia sľubovala len oblaky, no nie raz sa mi stalo, že Miško plánuje a príroda mení. 8:30 a ja v aute nechávam pršiplášť. Cítil som sa ako skúsený, životom ostrieľaný borec.  Príroda mi dala facku hneď po 42 minútach v podobe dažďa s ľadovými krupami. Na Líške som sa otáčal s pocitom, že dnes som dovolenku bral zbytočne. Pomaličky, v ukrutnom daždi som zostupoval až po 3 vlek a nadával si, akú chybu som hneď na začiatku spravil. Slniečko ma asi vypočulo a ako prišiel nečakaný dážď, tak aj odišiel. Otočil som sa a dal dňu druhú šancu.


Križná síce v oblakoch, ale nie taká nehostinná, ako pred pol hodinou. Cestou na najvyšší vrch Vysokej Fatry - Ostredok som sa cítil ako na diaľnici. Červený, široký trail sa dá prebehnúť aj naslepo. Zbeh až na Koniarky a potom nastáva majestátny výhľad na Ostredok a Ostré brdo z druhej strany. Z tej krásy sa mi tlačili až slzy do očí  (precitlivený malomeštan).



Druhá diaľnica po červenej je cesta na Ploskú. Príjemne ma unavila a vytvorila potrebné miesto na vytúžené obedné pivo na chate pod Borišovom. Tam ale rada ako na teplé rožky. Nikam sa neponáhľam, tak si neplánovane vystúpim na Borišov. Urobil som dobre. Výhľad z Borišova stojí absolútne za to. Už sa opakujem, ale na strednom Slovensku máme okolo seba klenoty. Utekáme do Álp a kadejakých zahraničných kopcov a pred našimi oknami sa skrýva nádhera. 

Pivo som si vychutnal a preložil orieškami. To bol moj obed a v podstate všetko čo som mal na celú cestu pripravené. Úplne stačilo. 
Cesta späť ani neviem, ako ušla a mne nejak nestačilo. Na Krížnej moje hodinky ukazovali málo kilometrov aj keď prevýšenie som mal najazdené 2400m. Hybaj na
pivo do hotela na Kráľovej studni. Kilometre pribúdali a hlad predbiehal smäd. Krutá facka po druhýkrát. Hotelový bufet je otvorený štvrtok až nedeľa , dnes je však streda. 

Otočka a naspäť smer Krížna. Z Križnej do Tureckej to bolo ľavá-pravá, ako vždy, no na parkovisku v Tureckej som ešte musel nadbehnúť kilometer, aby som mohol celý beh označiť ako maratónsky.

Celkovo 42km prevýššenie 2800m



Nádherný deň voľna. 

0 comments:

Zverejnenie komentára

 
Blogger Templates